Το δίλημμα του νέου αγρότη!

 Αποφάσισα και εγώ να ασχοληθώ με τη γη, να έρθω πιο κοντά στη φύση (όπως λένε οι ειδικοί, ο άνθρωπος όταν απομακρύνεται από το φυσικό του περιβάλλον, χάνει την εσωτερική του «ισορροπία», την ηρεμία του, και διάφορα άλλα σχετικά με την ψυχική του υγεία και όχι μόνο).
Στην αρχή «σκάλιζα» τον κήπο του σπιτιού στην πόλη, 125 τετραγωνικά μέτρα!
Στην πορεία γνωρίζοντας το χωριό της Μητέρας μου, νόμισα ότι ανακάλυψα τον μικρό Παράδεισο, και η επιθυμία μου να ασχοληθώ με τη γη γιγαντώθηκε.
Ξεκίνησα λοιπόν να ασχολούμαι με μία έκταση 10 στρεμμάτων (να είναι καλά η γιαγιά) και προς το παρόν πιστεύω ότι τα έχω καταφέρει σχετικά καλά με τα 7 στρέμματα.
Το δίλημμα μου είναι τι να κάνω με τα 3 στρέμματα «γκρεμίλα».  Αυτό το κομμάτι γης είναι κατηφορικό με αρκετά μεγάλη κλήση, και αν το διαμορφώσω για να φυτέψω δέντρα, θα μείνει ελάχιστος χώρος.
Έτσι πέρασα στην επόμενη «τρέλα μου» να ασχοληθώ και με τα «ζωντανά», δηλαδή να περιφράξω τα 3 στρέμματα και να βάλω μέσα πρόβατα, κατσίκια, κουνέλια, κότες κλπ.
Οι περισσότεροι μου είπαν «τι πας να μπλέξεις, ταλαιπωρία είναι». Άλλοι μου είπαν «καλή η ιδέα σου αλλά θα κουραστείς πολύ, τα ζωντανά θέλουν πολλή φροντίδα και καθημερινή, άμα αντέχεις καν’ το».
Ένας ξάδελφος, μου «έριξε» την ιδέα να βάλω φωτοβολταϊκό σύστημα για να παράγω ηλεκτρική ενέργεια από τον ήλιο.
 Έτσι θα έχω ρεύμα από φυσικούς πόρους το οποίο επιδοτείται και άμα το συνδέσω με τη ΔΕΗ θα μπορώ να το πουλάω, με αντάλλαγμα να παίρνω από τη ΔΕΗ φθηνό οικιακό ρεύμα.
Μου είπε ότι  θα χρειαστεί να γίνει μελέτη  από εταιρεία ειδική στην εκμετάλλευση των ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Αυτή θα αναλάβει και  τη δημιουργία του φωτοβολταϊκού συστήματος , αφού πρώτα δει και εκτιμήσει την έκταση.
Μου ανέφερε τα οικονομικά ωφέλει που θα έχω, χωρίς να κουραστώ, σε αντιδιαστολή με την κούραση και το χαμηλό κέρδος από την ιδέα να βάλω αιγοπρόβατα.
Έχω όμως ακούσει από συζητήσεις που έκανα, ότι η γη καταστρέφεται από την ακτινοβολία των panel που τοποθετούνται στο σημείο και άλλα πολλά.
Το δίλημμά μου παραμένει, αιγοπρόβατα και άλλα «ζωντανά» με κόπο και καθημερινή φροντίδα ή φωτοβολταϊκά χωρίς κόπο, με σταθερό κέρδος αλλά με  αρνητικές συνέπειες  στο περιβάλλον;

Σχόλια