Το μποστάνι μας!

Είπα και εγώ φέτος να φτιάξω το μποστάνι μας, με όλα τα καλοκαιρινά λαχανικά και φρούτα.
Ντομάτες, αγγουράκια, πιπεριές, κολοκύθια, μελιτζάνες, φασολάκια, πεπόνι, καρπούζι.
Σπόρο ντομάτας μου είχε δώσει κάποιος φίλος. Τον είχε από παλιό σπόρο ντομάτας που κρατούσε η οικογένειά του από γενιά σε γενιά.
«Αυτή είναι πραγματική ντομάτα με τη  γεύση και το άρωμα της ντομάτας που τρώγαμε μικροί»  μου είπε. Έβαλα τους σπόρους που μου έδωσε σε φυτώριο και όταν έφτασαν στο κατάλληλο μέγεθος τις μεταφύτευσα στο νέο μου μποστάνι.
Πάντως για να είμαι σίγουρος ότι θα φάω φέτος ντομάτες αγόρασα και έτοιμα φυτώρια ντομάτας, τα γνωστά υβρίδια που κυκλοφορούν, και τα φύτεψα και αυτά στο μποστάνι, χωριστά από τον παλιό σπόρο. Έτσι θα ξεχωρίζω όταν γίνουν οι ντομάτες , από ποιό φυτώριο είναι .
Κάποιος βέβαια μου είπε ότι όταν οι μέλισσες που έχουν περάσει από τα άνθη των ντοματιών υβριδίων, έρθουν σε επαφή με το άνθος της παλιάς ντομάτας, τότε αυτή χάνει  τα χαρακτηριστικά της, και αποκτά αυτά του υβριδίου. Επίσης ο σπόρος της παύει να είναι γόνιμος και την επόμενη χρονιά δεν φυτρώνει. Με αυτόν τον τρόπο προσπαθούν να ελέγχουν όλες τις παραγωγές, και να χρησιμοποιείς μόνο τους σπόρους και τα υβρίδια που παράγουν στα εργαστήρια.
Σπόρο για τα φασολάκια μου είχε δώσει πέρσι ένας φίλος, τον οποίο είχε πάρει από τη γιαγιά του στην Κυπαρισσία, και δεν είχα προλάβει να τον φυτέψω πέρσι. Έτσι λοιπόν τον χρησιμοποίησα φέτος. Είχε 95% επιτυχία, μόνο ένας σπόρος δεν φύτρωσε.
 Προς το παρόν οι φασολιές μεγαλώνουν ικανοποιητικά, δεν έχουν φτάσει ακόμα στο κανονικό τους μέγεθος ώστε να βγάλουν φασολάκια, ίσως καθυστέρησα λίγο να τις σπείρω.
Όλα τα υπόλοιπα τα αγόρασα έτοιμα φυτώρια.
 Αν και δεν έχω το χρόνο για τη φροντίδα  που χρειάζονται ώστε να αναπτυχθούν σωστά, παρόλα αυτά έχω δοκιμάσει μερικά κιλά κολοκυθάκια, ελάχιστες ντομάτες, οι οποίες ήταν πολύ νόστιμες, καμία σχέση με τις αγοραστές, πιπεριά μόνο μία γιατί τις υπόλοιπες τις ξήλωσαν τα σκυλιά και τώρα περιμένω να μεγαλώσουν τα υπόλοιπα.
Οι μελιτζάνες είναι ακόμα μικρά τα φυτά, αλλά έχουν δέσει άνθη σε μικρές μελιτζάνες.
Τα αγγουράκια δυστυχώς δεν τα δοκιμάσαμε. Έπεσαν «θύματα»  της καταστροφικής μανίας των σκυλιών, τα ξεπάτωσαν από τη ρίζα.
Η καρπουζιά έχει ένα καρπούζι μεγάλο, και ανυπομονώ να το κόψω για να δοκιμάσω τη διαφορά έχει από τα αγοραστά τα οποία είναι με λιπάσματα. Εγώ δεν έχω βάλει κανένα λίπασμα. Όλα μεγαλώνουν φυσιολογικά και δεν έχω παράπονο.  Οι ντοματιές είναι γεμάτες ντομάτες, οι οποίες κοκκινίζουν σταδιακά.
Επίσης επιτυχία έχει και η πεπονιά, με τρία πεπόνια, το ένα σχεδόν έτοιμο να το κόψω.
Πιστεύω πως όλα χρειάζονται παραπάνω ενασχόληση και φροντίδα από ότι τους προσφέρω. Έτσι με βλέπω στην καλοκαιρινή μου άδεια τον Αύγουστο να περνάω αρκετό χρόνο στο μποστάνι ώστε να πάρει τα πάνω του.
Αυτό θα είναι για μένα μια «αποτοξίνωση» από την δουλειά μου. Εργάζομαι σε μία εταιρεία η οποία ασχολείται με το Digital Agency. Όλη μέρα μπροστά σε έναν υπολογιστή.
 Τώρα θα αναρωτηθείτε πως «κολλάει» ο συνδυασμός από τη μια τεχνοκράτης και από την άλλη ερασιτέχνης αγρότης;
Μάλλον για να τηρούνται οι εσωτερικές ισορροπίες μου.
Δοκιμάστε το και εσείς να ασχοληθείτε με ένα χόμπι, σε αντίθετη κατεύθυνση από την καθημερινότητά σας και από το επάγγελμά σας.  Ίσως σας επιφέρει αυτή την ισορροπία που αισθάνομαι και εγώ.

Σχόλια