Ζητείτε Κόκορας!

Ξεκίνησα και εγώ πριν από 6 μήνες να μπω «δυναμικά» στην παραγωγή των δικών μου αυγών, προς εξυπηρέτηση των αναγκών της οικογένειάς μου και μερικών φίλων ή γνωστών.
Έτσι αγόρασα είκοσι δύο πουλάδες  ηλικίας δύο μηνών. Ο προμηθευτής όταν τις διάλεγε για να τις βάλει στις κούτες, μου είπε ότι οι είκοσι είναι κότες και δύο κοκόρια.
Μου είχε διαλέξει ποικιλία καταπληκτικών χρωμάτων στα πούπουλά τους, και εγώ καμάρωνα για το κοτέτσι και την παραγωγή αυγών που θα έκανα σε μερικούς μήνες, όταν θα άρχιζαν να γεννάνε.

Αμ δε!


Έφτιαξα το ανάλογο κοτέτσι με την περίφραξή του και τη σκεπή, ώστε να τις προστατέψω από τις καιρικές συνθήκες και τα άλλα ζώα από τα οποία κινδυνεύουν.
Μέρα με τη μέρα, βδομάδα τη βδομάδα οι κοτούλες μεγάλωναν, και σιγά σιγά άρχισαν να «αφανίζονται» μία μία.
Κάθε τόσο έβρισκα και από μία ψόφια. Τρεις φορές αναγκάστηκα και πήγα τις ψόφιες κότες στον κτηνίατρο για να κάνει νεκροψία, ώστε να μάθουμε από τι ψοφούσαν.
Στην αρχή μου είπε ότι είχαν διάφορα εσωτερικά προβλήματα στο στομάχι τους, στο συκώτι, στα νεφρά, προφανώς από την διατροφή τους.
 «Κάποια τροφή που τους ρίχνεις μπορεί να τις έχει επηρεάσει» μου είπε ο κτηνίατρος. «Άλλαξε τροφή, βάλτους γάλα με νερό για μερικές μέρες και θα δεις πως θα πάνε» κατέληξε ο γιατρός. Επίσης μου έδωσε να τους ρίξω στο νερό ερυθρομυκίνη για θεραπεία.
Τα εφάρμοσα κατά γράμμα. Για λίγο διάστημα είχαν σταματήσει οι θάνατοι.
Εν τω μεταξύ οι κότες και τα κοκόρια είχαν μεγαλώσει αρκετά, ώστε να μπορώ να ξεχωρίσω από το λειρί τα αρσενικά από τα θηλυκά.
Ανακάλυψα λοιπόν ότι ο προμηθευτής μου είχε δώσει πέντε κοκόρια αντί για δύο, και μαζί με το ξεκλήρισμα από τους θανάτους των κοτών, είχα μείνει με πέντε κοκόρια και πέντε κότες.
Τρελή αναλογία! Ένα προς ένα! 
Ο ξάδελφός μου με ενημέρωσε ότι αντιστοιχεί ένας κόκορας σε είκοσι περίπου κότες.
Έτσι αποφάσισα να αφήσω μόνο έναν κόκορα «συντροφιά» στις πέντε κότες.
Έσφαξα τα τέσσερα κοκόρια και τα έβαλα στην κατάψυξη να σιτέψουν. Ήταν τεράστια!

Άφησα λοιπόν έναν κόκορα με πέντε κότες και τον ονόμασα Blackjack.
 Πολύ καλή αναλογία!!!
Τελικά ανακάλυψα, αφού «έχασα» μία ακόμα κότα αλλά και τον κόκορα, ότι κάποιο ζωάκι του αγρού, νυφίτσα ή κουνάβι, μου έπνιγε τα κοτερικά.
Έτσι τώρα έχουν μείνει μόνο τέσσερις κότες, χωρίς «συνοδό».
Ευτυχώς γεννάνε καθημερινά όλες αυγά. Οι δύο μάλιστα κάνουν τεράστια αυγά δίκροκα.
Που να είχα και τις υπόλοιπες κότες, δεν θα προλάβαινα να μαζεύω αυγά!
Πρέπει όμως να βρεθεί κόκορας επειγόντως για να γονιμοποιεί τα αυγά.
Που ξέρεις μπορεί να «πέσουν» κλώσες οι κότες και να μεγαλώσει το σόι!

Σχόλια

Δημοσίευση σχολίου