Ασπριά ή Κοκκινόχωμα;

Πέρσι είχα φυτέψει μποστανικά  σε ένα κομμάτι του χωραφιού, με άσπρο χώμα, τη λεγόμενη «ασπριά».
Το είχα φρεζάρει αρκετά καλά ώστε το χώμα να γίνει μαλακό και αφράτο, να βοηθήσω στη σωστή και γρήγορη ανάπτυξη των ριζών, στον καλό αερισμό κλπ. 

Από τους συγχωριανούς μου, παλιούς αγρότες, έχω ακούσει ότι η ασπριά είναι πλούσια σε ασβέστιο και είναι ιδανικό χώμα για την ανάπτυξη των «ξινών» ή αλλιώς εσπεριδοειδών.

Για τις ντομάτες, τις πιπεριές, τις μελιτζάνες, τα κολοκύθια, τα καρπούζια, τα πεπόνια κλπ, δεν γνώριζα αν είναι το κατάλληλο έδαφος.

Το διαπίστωσα στην πράξη φέτος, με το νέο μποστάνι. Επέλεξα φέτος να κουβαλήσω  τέσσερα φορτηγά κοκκινόχωμα, από ντόπιο χώμα της γύρω περιοχής, και να φυτέψω εκεί τα μποστανικά μου.
Λοιπόν μέχρι στιγμής το αποτέλεσμα είναι καταπληκτικό. 

Η ανάπτυξη όλων των παραπάνω φυτών είναι πολύ καλύτερη από τα αντίστοιχα περσινά που είχα φυτέψει στην ασπριά.
Να σημειωθεί ότι ούτε φέτος, ούτε πέρσι είχα χρησιμοποιήσει λίπασμα χημικό.
Αντίθετα πέρσι είχα βάλει χωνεμένη κοπριά στις ντομάτες για να τις βοηθήσω, γιατί έβλεπα ότι δεν μεγαλώνανε τον καρπό τους.
Φέτος προς το παρόν δεν έχω ρίξει τίποτα εκτός από το πότισμα με το νερό.
Γενικά με τα λιπάσματα και τα φυτοφάρμακα και όλα τα χημικά έχω πρόβλημα, δεν τα θέλω καθόλου. Ακόμα και αυτά που είναι απαραίτητα αρνούμαι πεισματικά να τα χρησιμοποιώ.
Θα μου πείτε «τι προκοπή θα κάνεις ως νέος αγρότης με αυτή τη λογική»;

Πιστεύω ότι υπάρχουν εναλλακτικοί τρόποι λίπανσης, αποπαρασίτωσης και καταπολέμησης των διαφόρων ασθενειών, «οικολογικοί» ή φιλικοί στο περιβάλλον.

Έτσι λοιπόν στην πράξη διαπίστωσα τη διαφορά μεταξύ των δύο χωμάτων.
Ένα άλλο συμπέρασμα που έβγαλα από τη σύγκριση των δύο χωμάτων έχει να κάνει με τη συμπεριφορά τους στο νερό.
 Η ασπριά κρατάει περισσότερη υγρασία, ενώ το κοκκινόχωμα στεγνώνει πιο γρήγορα. Αυτό βέβαια δεν ξέρω αν είναι θετικό η αρνητικό στοιχείο για το κάθε χώμα.
Ίσως το εκτιμήσω στο μέλλον, σε διαφορετικές καλλιέργειες 

Φυσικά το πιο εύκολο θα ήταν να ρωτήσω Γεωπόνο, ή να στείλω το χώμα για ανάλυση, και έτσι να μάθω εύκολα και γρήγορα τη γονιμότητά τους.
Ίσως το κάνω στο μέλλον όταν αποφασίσω να ασχοληθώ εκτενέστερα και επαγγελματικά με το «σπορ» του αγρότη. 

Προς το παρόν πειραματίζομαι στην πράξη και παίρνω την πληροφορία μέσα από τον κόπο μου, χειροπιαστά.  Αυτό είναι που μου δημιουργεί τον ενθουσιασμό να «ανακαλύψω τη γη».

Πάντως η επιλογή μεταξύ των δύο χωμάτων, εξίσου καλά και τα δύο για αντίστοιχες καλλιέργειες , μου θυμίζει την επιλογή που έχει να κάνει κάποιος όταν  θέλει ένα καλό αυτοκίνητο και είναι μεταξύ BMW και  Mercedes.

Και τα δύο είναι εξίσου καλά για την κατηγορία τους!

Σχόλια