Πεπόνια ελευθέρας καλλιέργειας


Τα πεπόνια τα γνωρίζετε, όπως και την οργανωμένη καλλιέργειά τους στα μποστάνια.
Αυτή την καλλιέργεια πεπονιού, σε ένα μικρό μποστάνι στο σπίτι, είχα αρχίσει και εγώ.

Η απόδοση δεν ήταν ικανοποιητική, ίσως λόγω έλλειψης άφθονου νερού. Αυτό το συμπέρασμα έβγαλα, βλέποντας τα δύο τρία πεπόνια ανά φυτό που είχα στο μποστάνι σε αντίθεση με τα 7-8 πεπόνια που είχαν οι αυτοφυείς πεπονιές στην εκροή του βιολογικού.

Εκεί το νερό ρέει άφθονο καθημερινά. Κάποιοι σπόροι που είχαν ριχθεί, από το καθάρισμα πεπονιού, είχαν φυτρώσει και αναπτυχθεί ταχύτατα.
Πήγα και εγώ να εξερευνήσω όλη αυτή την πρασινάδα που είχε φουντώσει γύρω-γύρω από την έξοδο νερού του βιολογικού καθαρισμού.
Να σημειωθεί ότι το νερό βγαίνει απολύτως καθαρό και κατάλληλο για πότισμα των καλλιεργειών.
Το θέαμα ήταν καταπληκτικό. Οι πεπονιές εκεί είχαν από 7-8 πεπόνια η κάθε μία, και ήταν γεμάτες με κίτρινους ανθούς, οι οποίοι αργότερα θα μεγάλωναν τα νέα πεπονάκια.

Εγώ παιδευόμουν να καλλιεργήσω τις δύο πεπονιές στο μποστάνι, που με το ζόρι μου έχουν δώσει πεπόνια, και η φύση καλλιεργούσε τα δικά της πεπόνια με απίστευτη αφθονία.
Θες το άφθονο νερό, θες τα στοιχεία που περιέχει το νερό από τον βιολογικό, πάντως η φύση με ξεπέρασε.
Έχω βέβαια μια αναστολή να δοκιμάσω τα πεπόνια όταν γίνουν, λόγω του βιολογικού. Ο Χημικός Μηχανικός που τον τοποθέτησε με διαβεβαίωσε ότι το νερό που βγάζει είναι κατάλληλο για χρήση στις καλλιέργειες.
Όταν κιτρινίσουν και είναι έτοιμα για φάγωμα, πιστεύω να έχω κατασταλάξει αν θα τα φάω ή όχι.
Προς το παρόν όταν θελήσω να φάω πεπόνι της προκοπής, παίρνω την BMW και σε 20’ είμαι στο Άργος και απολαμβάνω τα αργίτικα πεπόνια, ίσως τα νοστιμότερα στην Ελλάδα.

Σχόλια