Η Ασφάλιση Περιουσίας Μέσα Στην Ιστορία

Ακριβώς όπως η εφεύρεση των πυροτεχνημάτων, η έννοια της ασφάλισης οχημάτων μπορεί να εντοπιστεί στους Κινέζους ήδη από το 3000 π.Χ. Οι έμποροι που έστελναν πλοία πάνω και κάτω στα ποτάμια στην Κίνα ασφάλιζαν τα εμπορεύματα στο σκάφος τους, για να προστατεύονται από απώλειες που οφείλονταν στο ναυάγιο του πλοίου ή στην απαγωγή του από πειρατές. Αυτή η «θαλάσσια» ασφάλιση επεκτάθηκε καθώς ο πληθυσμός αυξήθηκε, τα πλοία έγιναν μεγαλύτερα και το εμπόριο επεκτάθηκε στους ωκεανούς. Ομάδες επενδυτών ασφάλιζαν τα φορτηγά πλοία με αντάλλαγμα ένα ασφάλιστρο. Ενώ οι κίνδυνοι της θάλασσας δεν είναι ακριβώς όπως οι κίνδυνοι οδήγησης οχημάτων σήμερα, αυτό ήταν κρίσιμο για πολλούς επιχειρηματίες.

Αργότερα, οι Έλληνες, οι Φοίνικες και οι Βαβυλώνιοι άσκησαν επίσης μια μορφή θαλάσσιας ασφάλισης. Ακόμη και ο Κώδικας του Χαμουραμπί καθιέρωσε μια πολιτική θαλάσσιας ασφάλισης. Στη συνέχεια, τον 11ο αιώνα, Δανοί ιδιοκτήτες επιχειρήσεων και επενδυτές δημιούργησαν συντεχνίες για δημιούργησαν συλλογικά μια ισχυρότερη, μεγαλύτερη μορφή θαλάσσιων ασφαλίσεων που θα μπορούσε να καλύψει μεγαλύτερα φορτία και αποστολές. Γραπτά αρχεία ασφάλισης ξεπήδησαν από τις εμπορικές πόλεις κατά μήκος της Μεσογείου, όπως η Βενετία και η Φλωρεντία. Έμποροι και επενδυτές άρχισαν να συγκεντρώνουν αμοιβαία τα χρήματά τους και να χρεώνουν ασφάλιστρα, τα οποία στη συνέχεια θα εκδίδονταν στα μέλη σε περίπτωση απώλειας. Αυτή είναι ακόμα η βασική μορφή ασφάλισης αυτοκινήτων που εφαρμόζουμε σήμερα.ασφάλιση αυτοκινήτου online

Η πρώτη εταιρεία που χειρίστηκε συμβόλαια θαλάσσιων ασφαλίσεων ήταν η Lloyd's του Λονδίνου στις αρχές του 1700. Η εταιρεία είχε έναν κατάλογο πελατών και πλοίων, μαζί με την εκτιμώμενη αξία τους, και υπέγραφε πολιτικές για τους πελάτες της. Παραδόξως, η θαλάσσια ασφάλιση Lloyd's of London εξακολουθεί να είναι διαθέσιμη στο σύγχρονο Λονδίνο.


Σχόλια